Energieleverancier
vergelijkingssite
https://www.eigenhuis.nl/diensten/energievergelijker?utm_campaign=ehm&utm_source=print&utm_medium=referral/https://www.eigenhuis.nl/diensten/energievergelijker?utm_campaign=ehm&utm_source=print&utm_medium=referral/
Verbruik: normaal 1800 , dal 3000 = 4800 kW
teruglevering: normaal 5600 dal 2400 = 8000 kW
13 september
- Gelezen: https://www.dagelijksestandaard.nl/economie/hier-is-de-terugleververgoeding-voor-overtollige-zonne-energie-het-hoogst
- Innova teruglevertarief is kale tarief 60 cent per 1 oktober. https://www.innovaenergie.nl/wp-content/uploads/2022/08/Innova-Tariefblad-VAR.99.OKT-DEC.OKT22.pdf
- Vanaf april tot en met september leveren we meer terug dan verbruik, vanaf die tijd pas zinvol dus om over te stappen. Ook kijken naar teruggave energiebelasting.
24 augustus
- https://www.gaslicht.com/energiebesparing/terugleveren#Terugleveren%20en%20salderenhttps://www.gaslicht.com/energiebesparing/terugleveren#Terugleveren%20en%20salderen
- engie komt als beste uit de bus bij gaslicht, 2622 terug, innova 1811 terug.Engie gebeld, die zeggen dat ze ook de terugleververgoeding omlaag gaan gooien. Duurt 30 dagen voordat je contract ingaat.
- zonnestroomnederland.nl engie, energieflex, nle, oxxio, vandebron, vrijopnaam ,
- energievergelijk.nl engie 60ct, innova dgb, easyenergie clean energy, energie van ons,innova,51 ct united consumers, 55 ct
Op 24 augustus formulier van Engie nagevuld, gaat pas 30 dagen daarna in. Bellen met 0884446666 klantenservice voor spoedaanvraag
——
LET OP: eindnota van mei 2022 was hoger, omdat ik vanaf oktober tm mei ruim 100 Kw energie had verbruikt. Je betaald daarover energiebelasting. Die energiebelasting betaal je niet als je meer teruglevert dan gebruikt, je krijgt dat ook niet terugbetaald, dus onvoordelig om over te stappen als je netto meer gebruikt dan levert.
Eneco
Contract vanaf 10 mei 2022: klantnummer 51205129, lydie@www.lcvl.nl mee inloggen
088 – 8 955 955 Eneco – voorwaarden (zie hieronder)
- Gebeld: 78 normaal, 58 dal. Teruglevertarief is 58 cent. Per direct daar nu klant. zij zeggen op
- Gesproken op 10 mei 14.46 uur met Jolie, kan per direct, nog bedenktijd als om terug te komen. herroepingsrecht
- Ik krijg per maand ongeveer 200 euro terug. Kan ook per jaar instellen.
- Je betaalt variabele en vaste kosten. Variabele kosten zijn de kosten die je maakt als je energie verbruikt. Vaste kosten zijn de kosten die je betaalt ongeacht je verbruik. Heb je een vaste prijs afgesproken, dan zie je boven deze tabel tot wanneer deze prijs geldt. Het tarief dat je hier ziet voor stroom is het totaaltarief per kWh stroom inclusief btw en overheidsheffingen. Je betaalt het daltarief tijdens de daluren van 23:00 uur tot 7:00 uur (in Noord-Brabant en Limburg van 21:00 uur tot 7:00 uur), in het weekend en op feestdagen. De vaste leveringskosten zijn inclusief btw en exclusief netbeheerkosten en belastingvermindering. Op 1 juli 2021 is het TF-tariefsignaal uitgezet door de netbeheerders omdat er slimme meters zijn die met een ander signaal werken. Dat betekent dat je onze stroom niet meer tegen dubbeltarief ontvangt, maar alleen tegen enkeltarief.
Contract ENECO
220510-Contract_EnecoGreenchoice tot 10 mei 2022
10 mei 2022 : 30 dagen opzegtermijn bij Greenchoice, mail over dat het per 1juni kon, Als ik inlog staat 10 mei als einddatum
Greenchoice 010 478 2326, 30 dagen opzegtermijn
Gebeld om 14.40 uur, volgens Swastika , geen opzegtermijn. nieuwe leverancier zegt dan op. Ze sturen per mail het contract waarin staat dat ik geen opzegtermijn heb.
Mailte op vrijdag 13 mei ontvangen:
Wat kun je nog verwachten?
We maken een eindnota voor je op, waarop je betalingen en energieverbruik van afgelopen periode worden verrekend.
-
-
- Als we je meterstanden nodig hebben, sturen we je per e-mail een verzoek. Zo hoef jij nergens over na te denken. Heb je een slimme meter? In dat geval worden je meterstanden automatisch uitgelezen.
- Als je bent overgestapt, dan vraagt je nieuwe energieleverancier de meterstanden bij je op en stuurt de standen naar Greenchoice door.
- Soms duurt het even voordat je nieuwe leverancier deze standen doorgeeft, hierdoor kan het langer duren voordat je onze eindnota ontvangt.
- De eindnota krijg je binnen 3 weken nadat de meterstanden bij ons binnen zijn.
-
Overzicht terugleververgoeding
Onderzoek Consumentenbond 3 mei 2022
energieleveranciers-en-redelijke-terugleververgoeding---consumentenbond-onderzoek-2-mei-2022