Energieleverancier

Energieleverancier

Vattenvall:

Overgestapt

vergelijkingssite

 

 

Verbruik: normaal 1800 , dal 3000 = 4800 kW

teruglevering: normaal 5600 dal 2400 = 8000 kW

 

13 september 2022

24 augustus 2022

  • https://www.gaslicht.com/energiebesparing/terugleveren#Terugleveren%20en%20salderenhttps://www.gaslicht.com/energiebesparing/terugleveren#Terugleveren%20en%20salderen
  • engie komt als beste uit de bus bij gaslicht, 2622 terug, innova 1811 terug.Engie gebeld, die zeggen dat ze ook de terugleververgoeding omlaag gaan gooien. Duurt 30 dagen voordat je contract ingaat.
  • zonnestroomnederland.nl engie, energieflex, nle, oxxio, vandebron, vrijopnaam ,
  • energievergelijk.nl engie 60ct, innova dgb, easyenergie clean energy, energie van ons,innova,51 ct united consumers, 55 ct

Op 24 augustus formulier van Engie nagevuld, gaat pas 30 dagen daarna in. Bellen met 0884446666 klantenservice voor spoedaanvraag

 

——

LET OP: eindnota van mei 2022 was hoger, omdat ik vanaf oktober tm mei ruim 100 Kw energie had verbruikt. Je betaald daarover energiebelasting. Die energiebelasting betaal je niet als je meer teruglevert dan gebruikt, je krijgt dat ook niet terugbetaald, dus onvoordelig om over te stappen als je netto meer gebruikt dan levert.

Eneco

Zie hieronder de mail van 30 maart 2023 over dat terugleververgoeding pas per 1 juli 2023 wordt aangepast.

Contract vanaf 10 mei 2022: klantnummer 51205129, lydie@www.lcvl.nl mee inloggen

088 – 8 955 955  Eneco – voorwaarden (zie hieronder)

  • Gebeld: 78 normaal, 58 dal. Teruglevertarief is 58 cent. Per direct daar nu klant. zij zeggen op
  • Gesproken op 10 mei 14.46 uur met Jolie, kan per direct, nog bedenktijd als om terug te komen. herroepingsrecht
  • Ik krijg per maand ongeveer 200 euro terug. Kan ook per jaar instellen.
    • Je betaalt variabele en vaste kosten. Variabele kosten zijn de kosten die je maakt als je energie verbruikt. Vaste kosten zijn de kosten die je betaalt ongeacht je verbruik. Heb je een vaste prijs afgesproken, dan zie je boven deze tabel tot wanneer deze prijs geldt. Het tarief dat je hier ziet voor stroom is het totaaltarief per kWh stroom inclusief btw en overheidsheffingen. Je betaalt het daltarief tijdens de daluren van 23:00 uur tot 7:00 uur (in Noord-Brabant en Limburg van 21:00 uur tot 7:00 uur), in het weekend en op feestdagen. De vaste leveringskosten zijn inclusief btw en exclusief netbeheerkosten en belastingvermindering. Op 1 juli 2021 is het TF-tariefsignaal uitgezet door de netbeheerders omdat er slimme meters zijn die met een ander signaal werken. Dat betekent dat je onze stroom niet meer tegen dubbeltarief ontvangt, maar alleen tegen enkeltarief.

Contract ENECO

220510-Contract_Eneco

Mail 30 maart 2023

services@e.eneco.com
Conversaties
Nieuws over de terugleververgoeding van Eneco
Inbox

Eneco Afmelden
do 30 mrt 16:17
aan lydie

Lees meer in deze e-mail
Webversie
Eneco: Klantnummer: 51205129

Beste mevrouw van Leeuwen,
Zelf stroom opwekken met zonnepanelen doe je voor het milieu én voor je portemonnee. Want wat je zelf opwekt, betaal je niet aan ons. En wek je in een verbruiksjaar méér stroom op dan je van ons afneemt? Dan krijg je voor de stroom die je teruglevert aan het elektriciteitsnet een terugleververgoeding.

Op 5 september 2022 hebben we een wijziging doorgevoerd in ons Voorwaardenoverzicht waarmee de terugleververgoeding is aangepast naar € 0,09 per kWh, zonder overheidsheffingen en btw. Dit hebben we je toen niet laten weten, waarvoor onze excuses. Of deze wijziging iets voor jou betekent, lees je hieronder.

Je hebt wel zonnepanelen en wekt zelf meer stroom op dan je verbruikt over een jaar (terugleververgoeding)
Voor alle stroom die je in een verbruiksjaar zelf meer opwekt dan verbruikt, krijg je een terugleververgoeding. Die vergoeding is gelijk aan je huidige normaaltarief, zonder overheidsheffingen en btw. Omdat we jou niet tijdig hebben geïnformeerd, verandert er voor jou tot 1 juli 2023 niets. De terugleververgoeding van € 0,09 per kWh, zonder overheidsheffingen en btw, geldt vanaf 1 juli 2023.

Ontvang je tussen 5 september 2022 en 1 juli 2023 een terugleververgoeding? Dan kan het zijn dat je onterecht een lagere terugleververgoeding hebt ontvangen dan waar je recht op hebt. Als dit het geval is, compenseren we dit natuurlijk en ontvang je het bedrag (na verrekening met eventuele openstaande bedragen) binnen drie maanden na je jaarnota in mei 2023. Vanaf dat moment weten we namelijk precies hoeveel stroom je hebt opgewekt en verbruikt.

Gedurende je modelcontract kan de terugleververgoeding opnieuw wijzigen. Dat kan ook op andere data dan 1 januari of 1 juli. In dat geval stellen we je hiervan op tijd en persoonlijk op de hoogte.

Voorwaardenoverzicht
Ook als er nu niets voor je verandert, gaat de terugleververgoeding van € 0,09 per kWh wel voor je gelden wanneer je alsnog met je (nog aan te schaffen) zonnepanelen meer opwekt dan je verbruikt. Door de wijziging van onze terugleververgoeding in het Voorwaardenoverzicht mag je je energiecontract, onder de geldende voorwaarden, kosteloos opzeggen of wijzigen. Bekijk het Voorwaardenoverzicht in de bijlage.

Meer informatie
✓ Salderen, terugleveren en de terugleververgoeding
Meer informatie over salderen, terugleveren en de teruglevergoeding? Kijk op onze website.
✓ Informatie over je producten
Deze mail is gebaseerd op je klantgegevens tot en met 15 maart 2023. Voor meer informatie over je producten, tarieven en verbruik kun je altijd terecht in de Eneco app of in Mijn Eneco.
✓ Heb je een andere vraag?
Stel ‘m aan onze Klantenservice. We helpen je graag.
Is de informatie duidelijk?
1 2 3 4 5

Eneco App Mijn Eneco Klanten­service Stroom­etiket
Deze e-mail is verzonden in opdracht van Eneco Consumenten B.V., Postbus 1014, 3000 BA Rotterdam, KvK nr. 24324527. Bezoek voor vragen onze contactpagina. Dit is een automatische e-mail, een antwoord op deze e-mail wordt niet gelezen of beantwoord. Kenmerk: 2

 

 

 

 

Greenchoice tot 10 mei 2022

10 mei 2022 : 30 dagen opzegtermijn bij Greenchoice, mail over dat het per  1juni kon, Als ik inlog staat 10 mei als einddatum

Greenchoice 010 478 2326, 30 dagen opzegtermijn

Gebeld om 14.40 uur, volgens Swastika , geen opzegtermijn. nieuwe leverancier zegt dan op. Ze sturen per mail het contract waarin staat dat ik geen opzegtermijn heb.

Mailte op vrijdag 13 mei ontvangen:
Wat kun je nog verwachten?

We maken een eindnota voor je op, waarop je betalingen en energieverbruik van afgelopen periode worden verrekend. 

      • Als we je meterstanden nodig hebben, sturen we je per e-mail een verzoek. Zo hoef jij nergens over na te denken. Heb je een slimme meter? In dat geval worden je meterstanden automatisch uitgelezen.
      • Als je bent overgestapt, dan vraagt je nieuwe energieleverancier de meterstanden bij je op en stuurt de standen naar Greenchoice door.
      • Soms duurt het even voordat je nieuwe leverancier deze standen doorgeeft, hierdoor kan het langer duren voordat je onze eindnota ontvangt. 
      • De eindnota krijg je binnen 3 weken nadat de meterstanden bij ons binnen zijn. 

Overzicht terugleververgoeding

Onderzoek Consumentenbond 3 mei 2022

energieleveranciers-en-redelijke-terugleververgoeding---consumentenbond-onderzoek-2-mei-2022

 

 

Reacties zijn gesloten.